lördag 5 juli 2008

High chaparral



WELCOM TO OUR LAND
Står de när vi svänger in på parkeringen till High chaparral..
Ett besök här är att göra en resa i tid och kultur, här mötte vi Cowboys/girls, Indianer, Mexikanare och revolvermän... Och allr blandas med krutrök och otroliga stunts... överallt händer något man blir rånad på tåget väldigt efektfullt och i en annan del av caparralen har bröderna Dalton just smitit..... här skapade vi oss vårt eget äventyr och allt beror på hur barnslig man vågar vara... Och leva sig in... Jag tycker high Chaparral är ett av de roligaste nöjes/äventyrs ställen man kan uppleva i Sverige...


Ladda om för här är massa bus på gång













En sån varm dag är de gått med en var sin SOL i Mexico staden..


Taco menyn var en självklarhet i Mexico















Efter en hård dag på High chaparral är de tur att dom har en pool att svalka av sig..


vi var på High caparrall området två dagar och de behövdes för att hinna med allt.. andra dagen åt vi lunch på ett voffelställe jätte gått, och själva huset som var cafè nu mer var hitflyttat från Amerika ett av nybyggarhusen...
vi ville bo i Guldbyn men allt va fullt så vi bodde på vandrarhem som va helt okey, med eget hushåll och vi grillade varje kväll... Mamma fick självklart titta in på en loppis...
En lite rolig sak som hände i enrèn till high chaprral var några som undrade från ett stort mobilföretag vilket abonemang jag andvänder, snabbt kom jag på herregud jag är ju cowgirl nu så jag svarade - jag sänder telegram med diligensen... Hi hi Howdiii
Kram Linda & några cowboys/girls

4 kommentarer:

Hagbacken sa...

Jasså, det var en ny sida hos dig som jag inte kände till! Superfina bilder, vad skönt att se att du reser med din dotter utan problem..man ska ju leva på som förut...hon måste vara väldigt tuff din dotter!

Blir såå avis då jag läser om delfinerna! Det har alltid varit min stora dröm att få simma med delfiner-trots att jag såklart är livrädd för hajar!

Finfin sida, återkommer hit!

Kramizzz Linda

Annaewa sa...

Hej, vi får defenetivt åka dit och kolla läget, bankrån, det är grejer det!
kram annaewa

Anonym sa...

Halljsan!

Det verkar ha varit superkul.....

Bra väder fick ni ju med

Soliga hälsningar

Lena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nämen vad kul att du har en blogg till! Dykandets tjusning har jag inte riktigt förstått mig på själv men alla mina vänner som dyker säger att det är magiskt.

När var ni på High Chaparral egentligen? vi vill åka dit men har inte "vågat" ta oss dit efterseom det varit sådans skitväder hela tiden... Fyra gnälliga barn är ingen höjdare i ösregn;)

Och Gotland har ni hunnit med oxå! Vad kul! Jag är sommargotlänning sedan barnsben men nu har jag inte varit där på några år...

Kram Annica